Cameron Highlands

5 april 2017 - Cameron Highlands, Maleisië

Cameron Highlands

Vol goede moed (weer iets later dan ik had gepland door het uitslapen) laat ik me door een uber taxi afzetten bij Pudu Sentral. Het busstation waarvan ik dacht dat ik een bus kon pakken naar de Cameron Highlands.
Ik had dit opgezocht in de Lonely Planet (voor de nietwetende: een reisgids). Hierin waarschuwden ze al dat de busregelingen nogal kunnen veranderen. Ik natuurlijk verder niet bij nagedacht.
Sowieso wist de uber taxi niet echt waar die me moest afzetten dus hij "flikkerde" me er maar uit in de parkeergarage van het station. Yes Yes, go that way. Okay! Doen we dat toch.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik blijkbaar op de derde verdieping al stond van het station en ik moest gewoon beneden zijn, haha geniaal!
Kom ik beneden bij het informatieloket... Gaat de bus naar Cameron Highlands vanaf een ander station, dus ik moest daar zien te komen. Je kan de tram nemen, werd me verteld. Go that way, to the left!
Okay, doe ik dat toch. Ja weer geen metro dus he hahaha oh oh oh! Gelukkig kan ik er nu om lachen, maar op dat punt kreeg ik al een beetje van ja... gaat lekker (niet dus).

Begrijp me niet verkeerd.. De mensen zijn echt wel bereid te helpen, want je krijgt altijd een antwoord in de goede richting. Soms moet je alleen nog even zelf een puzzelstukje vinden, maar dat lukt vaak wel met of nog een keer vragen of logisch verstand.
Dus ik nog een keer gevraagd waar het metrostation is. Yes go left and straight ahead. Okay, zeg ik. So, to the left and only straight ahead? De aardige meneer loopt een paar stappen met me mee en wijst richting een trap aan het einde van de straat. Toch maar goed dat ik het even dubbel checkte want die trap had ik ook voorbij kunnen lopen, geen bordje te bekennen. Ik de trap op. (Dit hele gebeuren met mn 15kg rugzak op en 30 graden, je bent een bikkel of niet he haha)

Eindelijk de metro, yess! Weer een stapje verder.
Even uitvogelen hoe het werkt, nog een keer vragen en hoppa ik zit in de metro naar het goede station!
Daar aangekomen gaat het allemaal super snel. Het is ondertussen 11 uur en ik kan 12 uur de bus pakken naar Cameron Highlands! Yeah overwinning, dat voelt toch weer goed na een paar tegenslagjes.

In de bus wordt mn eten afgepakt, drinken mag wel.
Verdorrie, ik wilde net die lekkere zak snoep (gekregen van mn zus) aanbreken. Boudddt!
Gelukkig maakt de chauf het snel goed, want zn bus is superdeluxe en hij draait ook nog een leuke film! Transporter: refueled. Chill!
Met een wisselende blik van de film naar het mooie landschap en weer terug, is het een super chille reis!
Tijdens de stop raak ik aan de praat met medereizigers, super gezellig!
Vooral een leuke Franse meid met een reisplan van 2 jaar! Super gaaf!

Aangekomen in Cameron Highlands ga ik gelijk op zoek naar Father's Guest House. Hier heb ik veel goede verhalen over gehoord!
Ik vind het snel en het is echt een super chill hostel. Ik kom ook gelijk een leuke Nederlandse meid tegen en even later stapt ook het Franse meisje van de bus binnen.
Het restaurant van het hostel serveert een mega lekkere, vegetarische curry! Men, dat was genieten!
De eerste avond chill ik met de meiden wat bij het hostel. Het is er nog best rustig met medereizigers. Later op de avond, eten we nog een warme maaltijd. Gewoon omdat het kan!

De volgende morgen staan we om half 6 op, we gaan mee met de sunrise tour!
Het vroege opstaan is het dubbel en dwars waard en het weer had niet beter kunnen zijn.
We hebben zo'n mooie zonsopkomst gezien, zie foto's!
Het was een uur lang genieten.
De natuur in deze omgeving is zo onbeschrijfelijk mooi.
Cameron Highlands ligt hoog, hierdoor ligt de temperatuur wat lager en regent het meer.
Dit doet de natuur zeker ten goede. Ik heb nog nooit in mn leven zoveel verschillende soorten planten en bomen gezien. Een het palet aan kleuren groen is niet bij te houden.
Van gifgroen, naar diep donker groen naar mosgroen. Het is echt een plaatje!
Mosgroen brengt me bij het volgende onderdeel van de tour. We bezoeken Mossy Forest.
Om hier te komen, rijden we hoog de bergen in.
Je bent hier zo hoog in de bergen dat de wolken constant over deze bomen hangen. Dit zorgt voor een hoog vochtigheidsgehalte en dit zorgt weer voor de groei van mos op de bomen. Mooi he, die werking van de natuur!
Je kan door middel van gemaakte loopbruggen door het Mossy Forest lopen, het zorgt voor een fabelachtige sfeer.
Onderweg komen we een pasgetrouwd stel tegen die hier hun trouwfoto's aan het maken zijn, dat worden zeker weten prachtige foto's!
Na het Mossy Forest bezoeken we de theeplantage, krijgen we een rondleiding in de fabriek en als cadeau een Killer View over de theeplantages.
Als groot thee-liefhebber is het leuk om te zien hoe het maken van jouw theetje, die je lekker uit de schappen pakt bij de Appie Heijn, nu eigenlijk in zn werk gaat.
'S middags loop ik samen met het Nederlands meisje 1 van de wandelpaden in de omgeving. Helaas geven ze in deze periode in de middag altijd regen af. Die regenbuien kunnen soms flink doorplenzen, daardoor besluiten we geen lange route te doen.
Achteraf gezien viel het mee met de regen, alleen wat grote spetters. Maarja, wat heb je aan achteraf gezien.
We hebben een leuke wandeling gemaakt en het was gezellig!
We sluiten de wandeling af met een heerlijke kop koffie bij een luxe tentje. Cappuccino met echte, opgeschuimde melk!

In het stadje is 's avonds niet veel te doen. De jongen achter de balie beschrijft het als: Dead. Haha okay!
Gelukkig zijn er vandaag meer reizigers aangekomen in het hostel, dus met hier en daar een biertje en een babbeltje is het gewoon weer een gezellige avond!
Voor de volgende ochtend boek ik een bus om verder re reizen.
Het Nederlandse meisje blijft nog een dag en het Franse meisje reist gezellig mee!

Cameron Highlands: wonderschone natuur, veel buiten/wandelactiviteiten, meesterlijke Vegetable Curry bij Father's Guest House!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Corline:
    Weer prachtig Babsje' <3
  2. Perry:
    7 april 2017
    Gaaf bed! Dat moet echt prachtig zijn geweest als ik het zo lees Ben al benieuwd naar je volgende blog! Veel plezier daar
  3. Sleut senior:
    Geweldig!! Xx
  4. Mama:
    7 april 2017
    Wat een mooi en af en toe komische verhaal. heerlijk om te lezen.