Georgetown

7 april 2017 - Georgetown, Maleisië

Om 8.00 uur in de ochtend stappen het Franse meisje en ik de bus in.
Ik geniet nogmaals van de prachtige omgeving die voorbij schiet aan mijn busraam, wat een natuurschoon!

Voor Georgetown heb ik samen met mn Franse medereiziger een party hostel geboekt Yihaa!
Het is een super gaaf hostel met een echt party look, een (hangover) lounge gedeelte en ook 5 huiskatten! Zo super schattig, het is de finishing touch.
De jongste van de 5 is zo ondeugend, hij komt overal mee weg omdat ie gewoon te schattig is; met zn dikke buikje en lange haren!
Aangekomen in het hostel komen we een lokale jongen tegen en een Britse jongen, we gaan met zn vieren eten in Little India.
Bijna elke grote stad in Maleisië heeft zijn delen in de stad waar de grotere bevolkingsgroepen samenkomen. Little India bijvoorbeeld of China Town.
Na het eten bezoeken we een museum over een bepaalde bevolkingsgroep in Maleisië die is ontstaan door het samensmelten van de Chinese en Britse cultuur, erg interessant!
Die avond 2 gratis cocktails tussen 8.00 en 9.00 pm en een pubtour. Het is een gezellige avond met drankjes, dansjes en ontmoetingen met nog meer leuke mensen!

De volgende morgen slapen we een beetje uit en gaan daarna wandelen langs alle street art in Georgetown. Een aantal delen van Georgetown staan op de Unesco Wereld Erfgoed, de street art is daar 1 van. Georgetown heeft een oud centrum. Verschillende muren zijn beschilderd met prachtige kunstwerken.
Lopend door Georgetown, krijg ik een beetje hetzelfde gevoel/idee als bij Hoi An in Vietnam.
Het is zo'n sfeervolle stad met overal wierook, lekker geurende keukens, gezellige lampjes en hartelijke mensen.
Ik hou van Georgetown!
Met veel foto's maken en tussendoor wat shoppen hebben we weer een fantastische dag.
's Avonds doen we weer wat cocktails en daarna het drankspel Kingsen. Oké dit keer was ik echt de sjaak, ik had weer willen gaan stappen maar dat heb ik niet meer gered haha!

De volgende ochtend chillen we wat in het hostel, knuffelen we met de katjes ter afscheid en nemen we de ferry naar onze volgende stop: Langkawi!

Georgetown Penang: sfeervol, artistiek, feesten!

1. Perry:
    Weer een super leuk verhaal bed ! Lekker aan de zuup geweest Xx
  2. Mama:
    10 april 2017
    lekker feesten en genieten en ondertussen nog mooie plekjes zien goed bezig. En weer leuk verwoord goede reis en kijk al weer uit naar je volgende verslag.
  3. Papa:
    10 april 2017
    Nou, dat was weer een leuke etappe, als ik het zo lees! ❤
    Heel veel plezier met het volgende!
  4. Sleut senior:
    11 april 2017
    Georgetown lijkt me geweldig zus!!
    En lekker kingsen hupsakeetje!! Hahaha :))
    Leuk verslag! <3 xxxxxxxxx