Koh Lipe - Thailand

13 april 2017 - Koh Lipe, Thailand

Even een kleine uitstap naar een ander land: Thailand!
Met de ferry komen we na een klein uurtje aan op Koh Lipe, en hoe!
Vanaf de ferry stappen we in groepen in longtailboten die ons naar het strand brengen.
De bagage komt achteraan, prachtig!
Al gelijk sta ik perplex van de mooie zee en het witte zand.
In Viet Nam heb ik dit ook gezien, maar eerlijk toegegeven: Koh Lipe is nog mooier!
Nadat we door de immigratie zijn geweest en weer een visa stempel rijker, lopen we gelijk vanaf het strand The Walking Street op.
De hoofdstraat van Koh Lipe met allemaal winkeltjes, restaurants en gezellige barretjes.
Walking street Ho maar, want er rijden gewoon scooters en scootertaxi's af en aan.
We slapen in een dorm met 20 bedden! Wauw, dat is wel mn record tot nu toe.
Maar alle bedden zijn afgeschermd van elkaar en je kan je bed afsluiten met een gordijntje: ideaal.
We kleden ons om in bikini en gaan op zoek naar een leuke plek om te eten.
En die vinden we! De komende 3 dagen vind je ons hier voor ontbijt en lunch of avond eten: Elephant.
Alles vers (wel Westerse keuken) en mooie ingrediënten.
De burgers hebben bijvoorbeeld Australisch rundvlees.
Na een lekkere burger lopen we heel Walking street weer af naar het strand en pak ik mijn eerste uurtjes Thaise zon. Mn Franse vriendinnetje heeft Thailand al eerder bezocht.
Tijdens het genieten van weer een weergaloze zonsondergang, bestel ik ook mn eerste Chang biertje. Een dag van eersten!
Die avond helaas wat last van hoofdpijn dus ik ga op tijd naar bed.

De volgende dag ontbijten we bij hetzelfde tentje.
Heerlijke huisgemaakte muesli met vers fruit en een goed gezette cappuccino, wauw wat smaakte dat goed!
Vandaag proberen we een ander strandje.
Hier zijn heel weinig mensen, geen muziek en geen leuke bar waar je even terug kan trekken van de zon.
We blijven hier een tijdje en besluiten dan te gaan lunchen en terug naar het strand te gaan waar we gister zaten.
Op de terug weg worden we verrast door kinderen met waterpistolen, scooters met een zijspan met daarop een grote ton met water en hoe verder het dorp in, hoe meer wateraanvallen we over ons heen krijgen: Songkranfestival, het feest van het nieuwe jaar!
Dit wordt dus gevierd met heel de dag watergevechten.
Iedereen is blij en viert feest!
Super om mee te maken.
We blijven op het strand tot na zonsondergang.
Zoals ik al in mn eerdere blog mezelf afvroeg: zou dit ooit gaan vervelen?
's Avonds eten we weer bij The Elephant, wat een heerlijk eten hier!
Ze hebben heerlijke ingrediënten zoals hamburger van Australisch vlees, gorgonzola, salades waarvan de groenten worden gewassen in drinkwater dus je wordt er niet ziek van! Smikkelen!
Het personeel is jong en super aardig en ook is er elke avond live muziek; gewoon een top tent!

Onze laatste dag in Koh Lipe is het bloedje heet.
Met wat schaduw, flink wat zonnebrand en geregeld een duik in de kristalheldere zee is het net uit te houden!
Ik vind het dan ook niet heel erg als de zon op een gegeven moment ondergaat.

Al 2 dagen lopen we door walking street langs een tattoo shop waar ze tattoo's met de hand zetten in plaats van met een machine.
Vroeger waren de naaldjes bevestigd aan een Bamboe stokje, vandaar de naam bamboo tattoo.
Tegenwoordig gebruiken ze een ijzeren buisje maar de manier van zetten is hetzelfde gebleven.
Als liefhebber van tattoo's is er natuurlijk gelijk een idee bij me ontstaan.
En als het idee in mn hoofd zit, dan zit het niet in mn kont.
Van het strand op naar de tattoo shop en ik word gelijk geholpen.
Het zetten doet veel minder pijn dan met de machine en de lijntjes zijn super precies.
Met een fantastische ervaring rijker die prachtig vereeuwigd is op mn arm stap ik de shop uit: wat een gelukkig mens ben ik.

Bij het hostel komen we jongens tegen uit Argentinië.
Goed voor mn Franse reisvriendin want zij spreekt Spaans dus ze kan oefenen.
We gaan met zn alle eten bij ons stamkroegje, want dat is het wel ondertussen.
We eten weer heerlijk en zingen uit volle borst mee met de live muziek.

De volgende morgen eten we voor de laatste keer die overheerlijke huisgemaakte muesli met yoghurt en vers fruit.
Daarna pakken we de ferry terug naar Langkawi want we hebben een vliegtuig te halen naar Kuala Lumpur!
Op Kuala Lumpur zullen onze wegen scheiden.
Mn Franse reisgenootje gaat naar Singapore en ik ga verder naar Kuching op Maleisisch Borneo!

1. Mama:
    18 april 2017
    Het was weer heerlijk om mee te beleven super verslag. En wat een geweldige foto's heb je door geappt. Benieuwd naar je verslag van Maleisië Borneo. Dikke knuffel je mamsie. XX