Cat Ba

20 november 2016 - Cat Ba Island, Vietnam

Wauw, Cat Ba! Wat een droom!Laat ik er maar gewoon een traditie van maken om mijn reisverslagen te beginnen met Wauw, want dit land is één en al : WAUW!

Na een nachtje in Ha Noi te hebben overbrugd heb ik de bus en boot gepakt naar Cat Ba Island. Dit is het grootste eiland geleden in Ha Long Bay en deze baai staat op de Unesco Wereld Erfgoed lijst. Mede daardoor is het in Ha Long Bay zelf erg toeristisch en is Cat Ba de perfecte uitvalsbasis om dit wereldschoon te bewonderen.

In de bus kom ik heel toevallig een Nederlands meisje tegen die ik ook in Sa Pa had ontmoet. Samen zetten we de reis voort. Van de bus stappe  we op een boot en van de boot weer in een bus. Een heuse hobbel weg en gewoon flink wat snelheid van de Vietnamese chauf zorgt voor een flinke klap op een hobbel, er rammelt wat. Hij stapt uit zn bus kijkt even maar niet noemenswaardig om te stoppen. Hoppa gas er weer op en gaan!

Aangekomen in Cat Ba Town besluiten Sabine en ik een privékamer te delen, 12 euro per nacht per kamer en dat gewoon in een hotel. Niet normaal die prijzen!! Cat Ba Town bestaat voornamelijk uit een hoofdweg met boulevard waar in het water floating restaurants liggen, ontzettend gaaf! De vis wordt overdag gevangen en naar het restaurant gebracht. Verser dan vers kan niet!

Met al dat water in de buurt, kriebelt jet enorm om te gaan zwemmen. Na een lekkere lunch gaan we dan ook op zoek naar een strandje. Helaas betrekt het weer een beetje maar de drang om te zwemmen blijft zeker! Nou, het is het waard! Wat heerlijk die Zuid-Chinese zee, de temperatuur is goddelijk! 's avonds komen we een Zwitsers meisje, Chileens meisje en een Duitse jongen tegen en besluiten samen te eten. We pakken een vers vis restaurant. Buiten dit restaurant staan bakken met stromend water en daarin jouw avond maaltijd. Denk hierbij aan alle soorten schaaldieren en verschillende vissoorten. Het is een heerlijke maaltijd! Daarna bij een leuk café neer geplofd en een hele avond biertjes gedronken en gekletst. Want ja, halve liters van nog geen euro smaken nog beter dan dat ze thuis doen!

De tweede dag hebben we een boottocht geboekt van een dag. Wat ik hier heb mogen aanschouwen en beleven kan ik niet onder woorden brengen. Meerdere keren heb ik met tranen gevulde ogen gestaan; zo ontzettend mooi deze omgeving. Wanneer de zon doorkomt is het water super helder en dan de rotsen in het water, onbeschrijfelijk! De eerste stop is op Monkey Island, wat een klote krengen maar wel leuk om een kiekje te schieten! Verder genoten van de omgeving en daarna trekken we verder de baai in. We stoppen nog een keer om te zwemmen en te kayaken. Het is alleen maar genieten want de ene plek is net zo mooi al de ander.

Een klik met de groep hebben we allebei niet echt, maar dat geeft niet want deze omgeving opzich is al genoeg! Nu zot ik lekker op het terras van ons hostel met een biertje deze wederom fantastiache ervaring met jullie te delen,uiteraard onder het genot van een Saigon biertje: mijn favoriet! Vanavond gaan we eten met 2 Nederlanders die we Net hier hebben ontmoet. Morgen weer opweg naar een nieuwe plek en  nieuwe avonturen!

Cat Ba: adembenemend, meer woorden zijn niet nodig!

1. Mama:
    20 november 2016
    Was weer heerlijk om even mee te genieten. Prachtige foto's. Wauuuuuuuw. Dank je lieverd. Hou van je. Dikke knuffel
  2. Corline:
    20 november 2016
    Ah Lieve bonny van me! Ik vind je verhalen zo fijn om te lezen, ben zo blij dat je het zo naar je zin hebt! Echt supergaaf voor je ❤️❤️
  3. Papa:
    20 november 2016
    Hoi lieverd! ♡ Goed gedaan weer! Heerlijk lekker de toerist uithangen hoor.
    Veel plezier maar weer de komende dag! Dikke kussen
  4. Sleut senior:
    Lieverd!!
    Wat een geweldig verslag weer zus!
    We hebben zo meegenoten tijdens het lezen!!
    Op naar nieuwe avonturen!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  5. Cynthia:
    22 november 2016
    Lieve Babette, wat een heerlijke verhalen! ik krijg er zo de reiskriebels van! leuk je zo te kunnen volgen en geniet, geniet en geniet nog meer van je tijd daar! het is voorbij voor je het weet.. Dikke kus! x