Tam Coc

21 november 2016 - Tam Coc, Vietnam

Na de mooie ervaring in Cat Ba ben ik verder gaan reizen naar Tam Coc. Op de speedboot van Cat Ba Island naar Hai Phong komt er een lokale jongen naast me zitten, hij vraagt of we wat kunnen praten zodat hij zijn Engels kan oefenen: Bingh, 20 jaar en studeert voor engineer te worden. Een ontzettend lieve jongen die graag zijn vriendinnetje boos maakt door in de pauzes op school met andere meisjes te praten, vertelde hij met een big smile! Echt een leuke ervaring!

Na aan te zijn gekomen in Hai Phong heb ik samen met een ander stelletje een tourbus voor ons drietjes die ons naar Tam Coc brengt, heel chill! Viet Nam heeft toch ook wel meerdere kanten dan alleen de mooie. Onderweg naar Tam Coc komen we veel vuilnis tegen, er is veel constructie bezig en de zooi daarvan ligt overal. Hai Phong is echt een havenstad, de buitenwijken zijn wat armer en de mensen hebben daar een net iets minder tevreden blik in hun ogen. Eenmaal aangekomen in Tam Coc kijk ik mijn ogen weer uit, wat een prachtig land is het toch! Overal weer karstgebergte, net als in de baai van Cat Ba, maar dan op het droge. Ik krijg daar een prachtige privé kamer met privé badkamer en een killer uitzicht: voor 10 dollar!

'S middags verken ik lopend de omgeving en na een lunch even facetimen met zus en Per, wat was dat leuk!! Ik besluit dan om de laatste dagen van mijn reis toch af te gaan sluiten op het Zuidelijke eiland van Viet Nam: Phu Quoc. Ik boek 2 vluchten en ook alvast een bungalow; dat wordt genieten en relaxen!! Net als ik de facetime-verbinding verbreek met jess en per, stappen Karin en Patrick uit de bus. Een heel leuk stel ontmoet in de bus naar Sa Pa maar verder niet meer tegen gekomen! Helaas hebben ze alleen een tussenstop en kunnen we alleen wat eten samen voor ze weer op pad gaan.. maar dat geeft niet, het is heel gezellig!

De volgende dag huur ik een scooter en hang ik de toerist uit: lekker de omgeving verkennen en heilige dingen bezoeken! 'S middags neem ik een lokale boottocht waarbij jouw boot wordt voort geroeid door de voeten van de local die je krijgt aangewezen! Heel gek ziet het eruit!! Het is best warm en de zon schijnt vol op je knar in die boot, na 5 minuten tikt het Vietnamese vrouwtje op mijn schouder en geeft ze mij haar strooien Virtnamese hoedje, terwijl zij zelf een paraplu op zet tegen de zon. Een ontzetten lief gebaar, wat een vriendelijkheid! Tam Coc betekent: drie grotten. Tijdens deze boottocht ga je onder 3 grotten door. De omgeving is prachtig en ik geniet met volle teugen van deze rustgevende tocht. 'S nachts pak ik de nachtbus naar Phong Nha en laat ik Tam Coc achter me.

Tam Coc: prachtige natuur, rustgevend en ontzettend vriendelijke mensen.

1. Mama:
    26 november 2016
    Wat mooi dat de bevolking zo vriendelijk is. Geniet met je mee lieverd. XX
  2. Papa:
    26 november 2016
    Wat maak je leuke dingen mee schat!♡ Leuk verslag weer! Mooi momentje op die boot ..♡
  3. Sleut senior:
    26 november 2016
    Mooie tussenstop Tam Coc schat!!
    En was zeker super leuke het facetimen!
    Fijn je zo te zien stralen :-)))
    KUS!! Miss u! X